Fåreavl i Danmark
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fåreavl i Danmark

Forum for Danske fåreavlere og andre interesserede i fåreavl.
 
ForumforsideForumforside  GalleriGalleri  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  
Søg
 
 

Vis resultater som:
 
Rechercher Avanceret søgning
Seneste emner
» Fåre stald sælges
Introducer jer selv. Emptyaf zumflinten Fre Mar 28 2014, 12:04

» Pølsemageri
Introducer jer selv. Emptyaf gutefår Man Sep 24 2012, 14:07

» Får sælges
Introducer jer selv. Emptyaf jens1123 Tors Jan 26 2012, 20:44

Galleri
Introducer jer selv. Empty
Navigation
 Portal
 Indeks
 Tilmeldte brugere
 Profil
 FAQ
 Søg
Forum
Affiliates
free forum

 

 Introducer jer selv.

Go down 
+2
Tonny Hansen
Liliane
6 deltagere
ForfatterBesked
Liliane

Liliane


Antal indlæg : 37
Age : 64
Geografisk sted : Aabenraa, Danmark
Registration date : 14/09/08

Introducer jer selv. Empty
IndlægEmne: Introducer jer selv.   Introducer jer selv. EmptyOns Sep 17 2008, 17:25

Hej allesammen,

I denne kategori må i meget gerne skrive lidt om jer selv.

Forslag kan være:

Navn
Hvor i landet i er hjemmehørende
Hvilken slags får i har
Hvor mange får i har
Om i har/arbejder med hund
Hvor lang tid i har haft får/hund
Hvad i ellers laver
etc.

Mvh.

Liliane
Tilbage til toppen Go down
Liliane

Liliane


Antal indlæg : 37
Age : 64
Geografisk sted : Aabenraa, Danmark
Registration date : 14/09/08

Introducer jer selv. Empty
IndlægEmne: Liliane Morriello   Introducer jer selv. EmptyOns Sep 17 2008, 17:38

Så bør jeg jo nok selv gå foran med et godt eksempel.

Mit navn er Liliane Morriello.
Årgang 1959
Gift med Tommy (italiener)
Bosiddende i Bjolderup nær Aabenraa

Jeg har på tiden 5 spelsau får (det skulle i løbet af de næste par år gerne blive til ca. 20) og en ung suffolk vædder (Micawber). Min indgangsvinkel til det at holde får er praktisk. Jeg har arbejdet med får og hunde siden 1989 i England, Danmark, New Zealand og Brasilien
Derudover har jeg en und Dværgged, Achmed the terrorist, som jeg igår har fundet en kone til, som gerne skulle ankomme i næste uge.

Jeg har tre Border collier, En gammel han som er en "reddet" hund fra Sao Paulo Brasilien, og totalt ubrugelig som hyrdehund.

Så har jeg Roy som er min nuværende hanhund og fjerde generation af samme linie som jeg har.

Så har jeg lille Lass Roys yngre søster.

Roy er uddannet i Brasilien, hvor han har arbejdet med kvæg, får, Kalkuner, Gæs og Perlehøns. Hans erfaring er bred og han er en rigtig god hyrdehund, hans lillesøster som er knap et år gammel, har lige påbegyndt sin træning. Roy har i Brasilien arbejdet med flokke på op til 500 får af gangen.

Jeg er førtidspensionist, men kører (deltids) i øjeblikket for RYK og laver Bluetongue vaccinationer, det kommer jeg også til igen til foråret.

Det var så lidt om mig og min baggrund, glæder mig til at høre hvad i andre har at fortælle.

Mvh.

Liliane bounce
Tilbage til toppen Go down
Tonny Hansen




Antal indlæg : 24
Age : 55
Geografisk sted : Slagelse
Registration date : 15/09/08

Introducer jer selv. Empty
IndlægEmne: Sv: Introducer jer selv.   Introducer jer selv. EmptyOns Sep 17 2008, 21:43

Jeg hedder Tonny Hansen.

Bor lidt udenfor Slagelse på en gl. gård med 4 tdr. land.
Gift med Mette og har 3 drenge, 2 stk. på 9 år og en på 12.
Fik sidste år 5 Shropshirefår, som i år har sat 9 dejlige lam i verden.
Ud over dem har vi 2 Labradorhunde, en kat og en snes høns.

Er egentlig gl. Køwenhavner, men fik nok af stenbroen for 12 år siden og søgte ud hvor jeg kunne trække vejret.
Har egent aldrig haft landbo-livet som mål, men tingene er ubevidste drejet i den retning.
Har været selvstændig tømrermester i en årrække, men fik en kombination af hjemve og dårlig samvittighed over for famillien.
Så jeg lukkede firmaet og blev lønslave, hvilket jeg ikke har fortrudt. Nu er der så mere tid til dyrene og alt det andet.

Vores planer er at holde fårebestanden på ca. 5-6 dyr. Udover dem vil det være sjovt med 2-3 grise til opfedning hvert år.
Men dette er kun på idé-stadiet. Tanker om kaniner har også været oppe at vende, men en ting af gangen. bounce

Mvh Tonny.
Tilbage til toppen Go down
gutefår




Antal indlæg : 10
Age : 69
Geografisk sted : Bindslev,9881
Registration date : 02/10/08

Introducer jer selv. Empty
IndlægEmne: Sv: Introducer jer selv.   Introducer jer selv. EmptyTors Okt 02 2008, 15:42

Hej jeg vil lige sige JUBIIII endelig et sted hvor fåreavlere kan boltre sig i forum og køb salg .yes et rigtig godt tiltag .

jeg hedder Kurt Berg .Vi bor i Bindslev Nordjylland på en lille ejendom med 6,5 tdr fed agerjord ,for fed til kartofler men det går da .
Jeg er gift med Inger vi er 53 år ,ingen børn ,1 zobel collie Mads ,belgierhest Stinne og et æsel malle samt 2 katte ,vi har boet her på ejendommen siden 1977 ,Inger er pædagogmedhj jeg er maskinarbejder ,har arbejdet 37 år på havnen i Hirtshals,men er af helbredsmæssige årsager (arbejdsulykke for 13 siden ryg) lige kommet på førtidspension her den 1/9 ,så nu skulle jeg få lidt mere tid sammen med de gamle dyr her .
Vi har haft gutefår i over 10 år nu som hobby.Vi startede med at bygge op fra sofie og Ankjær i Løgstør og Peter Busch i Vestervig ,vi har haft rigtig mange gode lam igennem årene ,men kun til "eget forbrug" .Det har været nogen rigtigt dyre læreår ,men jeg tror at jeg har fundet årsagen til mit calsiummangel efterhånden.Denne vinter overlevede jeg med kun et dyrlægebesøg grundet drægtighedssyge,så det var da skønt.
Vi har 12 gutefår og 2 shropshire samt 2 shropguter som vi kalder vores blandingsrace hvor vi har sat gutevædderen på shropshirene,shropguterne ligner simpelthen det gamle danske landracefår på en prik,og det er det mest saftige kød på grillen uden overhovedet komme i nærheden af uldsmag i kødet.Da gutekødet jo er meget magert kød bruger vi for det meste at sprænge og koge det .
jeg er begyndt at lave pålæg af kødet det være sig : pate ,grillpølser,lammesylte spegepølser ,da det altid har været i mine tanker at lave pølser sprang jeg ud i en gammel lynhakker og pølsepresser og gik igang,så er der nogen på linien der vil have lidt selvhjælpstips er de velkommen til at kontakte mig,ved af erfaring at det er næsten umuligt at få hjælp til pølsefremstilling,så derfor vil jeg gerne som fårekollega stille mig til rådighed ,hvis jeg kan hjælpe nogen igang med krydderiindkøb,tarme osv .Der er ikke noget bedre at sidde og spise sin egen hjemmelavede spegepølse med kun 20 % fedt og vide at dem der køber 3stjernet salami får over 65% fedt i sig.Det skal ikke lyde som om at jeg er ekspert men jeg får enormt meget ros for mine spegepølser .
Men nu går vi jo en rigtig dårlig tid i møde med at skulle tage afsked med vore små kære lam især os der er så tæt knyttet til hver eneste lam på marken og hvor alle stormer sig i møde når man går ind på marken til dem ,så finder man ud af at man er et meget følsomt menneske ,man har jo været jordemoder for dem ,da der endelig ikke måtte gå noget galt med fødslen,så i denne periode har vi internetkamera på stalden så uanset hvor vi befinder os kan vi overskue hallen hvor fårene er .Hvis der er interesse for det vil jeg gerne give loginadresserne videre når den tid kommer hvor vi skal til læmningerne igen.

til slut vil jeg bare sige som fåreholder Together we are strong
Venlig hilsen Kurt Berg chr 079046
Tilbage til toppen Go down
naess




Antal indlæg : 4
Geografisk sted : Djursland
Registration date : 03/01/09

Introducer jer selv. Empty
IndlægEmne: Sv: Introducer jer selv.   Introducer jer selv. EmptyTirs Jan 06 2009, 11:50

Kaldt for naess (chr 111937)
Min kone Ann og jeg bor på et mindre ejendom nær Kolind sammen med vores får og hund(norsk buhund).
Jeg har et andet sted beskrevet pasningen af fårene(gotlænder og leister) i hovedtræk.
Min kone laver alt muligt af de slagtede lam: røgvare, grill, pølser og anden mad. Af ulden spinder hun garn og skindene forsøger vi selv at garve.
Selve garvingen går helt fint, men det kniber med at få selve "lædderet" blødt(kan nogen afhjælpe det, hører vi det gerne!
Om ca 1½ år bliver også hun efterlønner og vil da igang med at væve på en stor væv, jeg er ved at sætte op.
Vi er medlem af dansk fåreavl og nyder godt af arrangementerne i den lokale kreds. Vi suger til os af al den nyttige viden vedr. får, vi kan opsamle rundt omkring.
Venligst naess. Cool
Tilbage til toppen Go down
Liliane

Liliane


Antal indlæg : 37
Age : 64
Geografisk sted : Aabenraa, Danmark
Registration date : 14/09/08

Introducer jer selv. Empty
IndlægEmne: Sv: Introducer jer selv.   Introducer jer selv. EmptyTors Jan 08 2009, 00:08

Hej Naess,

Velkommen til "Fåreavl i Danmark", håber du/i må få glæde af forummet Very Happy

Mvh.

Liliane
Tilbage til toppen Go down
naess




Antal indlæg : 4
Geografisk sted : Djursland
Registration date : 03/01/09

Introducer jer selv. Empty
IndlægEmne: Sv: Introducer jer selv.   Introducer jer selv. EmptyTors Jan 08 2009, 00:44

hej Liliane
Takker for den fine velkomst.
Jeg tænker at jeg vil få glæde af stedet.
Dog har jeg foreløbig 2 problemer:
1. at uploade billeder -evt. vedhæfte billeder
2. at vedhæfte et dokument -en fil

-dejlig med et kontakt/debat-forum
naess Razz
Tilbage til toppen Go down
Karina P

Karina P


Antal indlæg : 1
Geografisk sted : Fårvang
Registration date : 04/04/09

Introducer jer selv. Empty
IndlægEmne: Sv: Introducer jer selv.   Introducer jer selv. EmptyLør Apr 04 2009, 20:46

Hej.. Jeg hedder Karina Pedersen.
Jeg bor sammen med min mand Peter på en ejendom, nær Fårvang Very Happy ikke langt fra Silkeborg.
Sidste forår fik vi vores første lille "fåreflok" (Cameroun) 3 får og 1 vædder. Cameroun er nemme får, der ikke skal klippes, og gode naturplejere.
Efter lidt begyndervanskeligheder (læs=uvisenhed), går det nu rigtig godt.
Jeg har rigtig meget at lære endnu, og vil nok til at gøre en del brug at det her forum.
I Juli fik jeg min første Border Collie, Dave, som lige er blevet et år.
Vi træner flittigt på får, han viser sig indtil nu som en god og fornuftig hyrdehund.
Jeg arbejder med film i alle afskygninger, primært reklamefilm, men jeg laver også lidt for private. Derudover er jeg ivrig fotograf.
Da jeg for et par år siden fik arealerne til det, startede jeg op med hundetræning på min hjemadresse, og bruger nu et par aftener om ugen på det.
Tilbage til toppen Go down
MetteN




Antal indlæg : 1
Registration date : 21/05/09

Introducer jer selv. Empty
IndlægEmne: Sv: Introducer jer selv.   Introducer jer selv. EmptyTors Maj 21 2009, 17:57

Hej alle,

jeg hedder Mette og er helt ny ud i det at holde får, faktisk så ny som man kan være (4 dage!).
Det skete således: Mine naboer der de sidste fire år har haft to kæle-/plæneklipper-får gående, ringede og spurgte om jeg ville have det ene, da det andet desværre måtte aflives. Ellers ville de aflive begge Sad Sådan noget skal man jo ikke spørge mig om to gange, så jeg sagde straks ja tak. Men fåret kunne jo ikke gå alene i min indhegnede æblehave, så jeg besøgte af de lokale fåreavlere og købte et får med lam af ham.
Alle tre - 1 gotlænder og 1 texel med lam - ankom i søndags og går nu i æblehaven, hvor der er masser af græs (og hvor æbletræerne også er indhegnet...).
Vi - fårene og jeg - bor på en gammel firlænget bondegård på Møn, som jeg i dette forår langt om længe fik lov at overtage efter skilsmisse. Udover fårene har jeg høns og moskusænder på fjerde år (og er ivrig bruger af www.danskfjerkraeforum.dk) og to skønne katte. Jeg har også haft et par grise til opfedning, så jeg er ikke helt grøn ud i dyrepasning, men skal liiiige lære fårene og deres adfærd lidt bedre at kende.

Så væbn jer med tålmodighed, for jeg har helt sikkert 1000 spørgsmål, som en rigtig høne(og fåre)mor jo har Wink
Tilbage til toppen Go down
Liliane

Liliane


Antal indlæg : 37
Age : 64
Geografisk sted : Aabenraa, Danmark
Registration date : 14/09/08

Introducer jer selv. Empty
IndlægEmne: Sv: Introducer jer selv.   Introducer jer selv. EmptyLør Jun 27 2009, 15:30

Hej Karina og MetteN,

Hjertelig velkommen til Fåreavl i Danmark.

Og spørg bare løs, det er det forummet er beregnet til Very Happy Very Happy Very Happy

Mvh

LIliane
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Introducer jer selv. Empty
IndlægEmne: Sv: Introducer jer selv.   Introducer jer selv. Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Introducer jer selv.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Fåreavl i Danmark :: Introduktion-
Gå til: